Podle zprávy OSN bylo v roce 2022 vyprodukováno 62 milionů tun elektrického a elektronického odpadu (včetně starých praček, počítačů a mobilních telefonů), což je nárůst o 82 % ve srovnání s rokem 2010. Ve většině případů končí elektronické moduly na skládkách spolu s celým zařízením, což vede nejen ke ztrátě cenných zdrojů, ale také poškozuje životní prostředí. Miele se tomuto problému postavilo čelem a začalo zpětně odebírat a repasovat stále větší množství poškozených nebo rozbitých komponentů. Zákazníci v pěti zemích EU nyní mohou při opravě svých spotřebičů zvolit repasovanou elektronickou součástku.
V průměru se recykluje pouze 22 % veškerého elektrického odpadu. Většina nerecyklovaných komponentů končí na skládkách nebo ve spalovnách. „Naší prioritou je snižovat elektronický odpad a vracet použitým elektronickým komponentům nový život,“ říká Axel Kruse, Senior Vice President zákaznického servisu společnosti Miele.
Pokud je nutné vyměnit elektronické moduly v pračce, myčce nádobí nebo kávovaru, technici Miele nyní mohou zákazníkům nabídnout volbu mezi novým nebo repasovaným náhradním dílem při provádění nezbytných oprav. Přestože repasované díly stojí zhruba o třetinu méně než nové, podléhají stejným přísným kvalitativním kritériím. Repasované elektronické moduly mohou být použity i při opravách krytých zárukou a smluvními dohodami, včetně služeb poskytovaných servisními partnery Miele.
Zpočátku bude nabídka repasovaných dílů zahrnovat 12 nejčastěji používaných elektronických modulů. Služba bude zatím dostupná v Německu, Řecku, Itálii, Rakousku a Nizozemsku, další trhy budou následovat. „Cirkulární hodnotové řetězce, ve kterých zůstávají stávající materiály v oběhu co nejdéle, jsou stále ve vývoji, ale poptávka po nich roste,“ říká Axel Kruse. Jen v prvních týdnech po spuštění této nové služby Miele prodalo více než 130 repasovaných elektronických modulů. „Jsme přesvědčeni, že tento trend bude pokračovat.“
Kampaň je jedním z řady pilotních projektů, které Miele zavádí v rámci svého závazku k cirkularitě.