S pojmem udržitelnosti se poslední dobou setkáváme častěji než kdykoliv předtím. A to i v módním průmyslu. Ekologicky přívětivý proces výroby oděvů bere ohled na přírodu i společnost a stává se důležitým aspektem u řady módních značek. Recyklování a používání přírodních materiálů, snižování spotřeby surovin a energie při výrobě, snižování produkce CO2 – to je cesta a budoucnost módy. Vydejte se na ni i vy!
Jak často nakupujete oblečení? Problémem tzv. „rychlé módy“ totiž není jen samotná nadprodukce, ale také vysoká spotřeba. Kolikrát by se přitom pouze stačilo zamyslet nad tím, zda daný kousek opravdu potřebujete a zda neupadne do zapomnění ve vašem třeba už přeplněném šatníku.
Jak vyjít z tohoto bludného kruhu ven, když máte ráda módu a ráda si pravidelně děláte radost něčím novým na sebe? Přestat se o sebe starat a chodit v tom samém oblečení až do jeho úplného zničení není řešení. Tou správnou volbou je budování stylového, nadčasového a udržitelného šatníku.
Dobrou zprávou je, že cestou udržitelnosti se vydávají i komerční módní řetězce. Je tak velmi pravděpodobné, že najdete udržitelný kousek i u své oblíbené značky. Začněte přistupovat k módě zodpovědněji.